Followers

Feeds RSS
Feeds RSS

Wednesday, June 8, 2011

kembali bersiaran

hi!!! sambil sibuk tepis2 seawang yang singgah kat muka....

lama giler aku cuti hapdet kan, sampai dah berkarat ni ha... cam banyak je benda nak citer, tapi semua bergantung pada keadaan, kalau mood rajin aku datang, byk la entry baru, kalau x..haaa...ni la jadinya...
dua tiga bulan kebelakangan ni memang la hidup aku sedikit tidak keruan...hahaha, ayat cam kena tinggal ngan laki... tapi memang pun!!! aku dah kena tinggal ngn laki aku tau...erkkk...nanti la aku citer eh, kena carik stok2 kerepek ke, kacang2 ke, baru la aku ada mood lebih nak mengarang...

sebagai pembukaan, sila lah tatap gambar di bawah dengan hati yang terbuka...


yang diatas ialah aku...sila jgn berani-berani kata, sape makcik ni? sentap tau...ngeee
ni bukan gambar baru pun...kalau tak silap gambar ni masa bulan 3 hari tu... aku demam teruk masa ni, niat g klinik semata-mata nak amik mc je, sekali doctor tu kata aku kena masuk air jugak, sebab aku dah dehydrate... mana x dehydrate, asal minum muntah, asal makan muntah...sampai aku speku iqbal dah nak ada adik dah...hehehe
seterusnya babak-babak merayu la "tolong la cik, x payah la nak masuk-masuk air, saya janji saya minum air banyak-banyak pas ni"
aku bukan apa,aku fobia betul la bab masuk-masuk air ni sebab masa beranak kan iqbal dulu, 6 kali dia cucuk tangan aku masa nak masuk air tu, sampai meleleh-leleh darah...sakitnya tuhan aje la yang tau, tu sebab aku seriau giler bila dia kata aku nak kena masuk air.
sekali dia jawab "saya bagi 500ml je, baik awak pegi cepat sebelum saya tambah jadi 1 liter" 
 redha je la aku...sob-sob
x pe-x pe, sok-sok ko datang kaunter aku jangan harap aku nak tolong tau...
aku dah agak dah, kalau nurse yang baru grade, jangan harapla derang leh cari urat ngn betul, maka sekali lagi la aku menderita akibat nurse tak pandai cari urat... dah la jarum tu besar, rosak tau kulit mulus ai... (buwekkk)
gambar di atas diambil oleh asben ai yang sangat gelisah sebab terpaksa tunggu ai habiskan 500ml air tu...sangat lembab ok, last-last, kitaorg pandai-pandai ejas sendiri...ngeee
lagi-lagi gambar yang dia ambik aku tak publish sebab setelah diedit ianya adalah tidak sesuai dengan situasi semasa...hahaha

macam ada mood lebih je...ngeee
iqbal pun tengah khusyuk layan upin ngan ipin
meh la aku citer kenapa aku kena tinggal ngan asben aku... pada sape-sape yang speku aku curang tu sila la beristirgfar banyak-banyak ye....hahaha
ekceli asben aku dah kena tukar semula kat kuantan, tu je la sebabnya...
maka tinggallah aku ngan iqbal kat sini meneruskan kehidupan (aku dulu karangan UPSR dapat A+, sebab tu kadang-kadang ayat aku agak skema ;P )
oleh itu aku hanya weekend ousewaif je....sangat sedey sebab terpaksa pisah 5 hari ngan suamiku ittew, tapi apa nk buatkan, orang lain lagi teruk, dua tiga bulan sekali baru leh jumpa, aku ni kira nasib baik lagi kan...kan...kan (ayat sedapkan hati sendiri)   
tapi percayalah, bukan senang nak jadi ibu dan ayah sekaligus...

No comments:

Post a Comment