Followers

Feeds RSS
Feeds RSS

Monday, January 17, 2011

mihun sup

lunch hari ini ditaja oleh suami terchenta...
mula-mula cam tanak makan sebab dah kenyang, janji nak amik aku pukul 1... 1.08minit baru sampai... 8 minit tu sangat berharga bagi orang-orang yg dah cecah tahap kebulur cam aku ni.... aku makan je la pulut sardin aku yg dah kembang tu (bila dah lapar, handset pun aku nampak cam nasik, apetah lagi pulut sardin...), dah habis separuh baru laki aku call...
aku dah kenyang ni...x pe la, sebagai isteri solehah, aku teman je laki aku makan nanti...
sampai kedai, laki aku oeder nasik ayam, aku lak...x bleh jadi ni, x baik hampa kan perasaan orang yang bersusah payah datang jauh-jauh semata-mata nak blanje aku kan...mihun sup satu eh!...hahaha...
mari makan seolah-olah x makan ape-ape dari tadi (laki aku x tau pun yang aku dah makan.... hebat giler lakonan aku, ha, tu la, sape suh lewat jemput aku...) simpan je la body scale ko tu jauh-jauh bawah katil...huh...sentap, ok, esok aku diet, tapi x janji eh...hahaha

eh lupa lak, dulu masa mula2 sampai sini, kedai ni adalah port tetap untuk aku n the geng melepak time lunch... mihun sup dia adalah yang terbaek aku penah makan...sup dia sangat power...adela dekat 3 bulan jugak aku lunch dengan mihun sup... makanan lain kat kedai ni mmg x berapa sedap, dah la x sedap, cekik darah lak tu... aku bagi contoh mihun sup je la...
harga mihun sup adalah RM4.00....kat dalam ada lebih kurang 6-7 ketul ayam... kalau mintak mihun sup ayam campur daging lak, harga dia RM6.00. kat dalam ada 3 ketul ayam ngn beberapa ketul daging je... ha cam tu la contoh dia... kalau makan nasik campur lak, x sah la kalau tak RM6 keatas... mungkin itu la antara faktor-faktor kenapa tuan kedai tu naik haji tiap2 tahun...
sekarang ni, dah lama jugak la aku x g makan kat kedai ni, mungkin ayat2 hembusan kat dalam mihun sup tu dah tawar kot...hahaha(sila jangan sentap)... sebulan adela sesekali je...
tengah hari aku lebih suka memerap kat opis kalau laki aku x ajak aku g dating...kalau dia ajak aku makan, of cos la aku pow kat kedai yang mahal2 kan...hehehe
x pun aku ngan opismate aku g wat lawatan sambil belajar ke kedai-kedai berhampiran sambil bayangkan yang kami berdua tengah menyusuri klcc kemudian sogo kemudian the mines kemudian... hentikan angan-angan anda...sila kembali ke pejabat sebelum pukul 2....
"duduk kat kawasan luar bandar bleh jimat"....itu kata kau... kata aku, kat mana-mana pun sama je!!!

No comments:

Post a Comment