Followers

Feeds RSS
Feeds RSS

Monday, January 17, 2011

sms

hari khamis aku g  la keje macam biasa kan... apalagi rutin harian isnin hingga jumaat kalau x g keje... alangkah bestnya kalau aku leh bangun lewat cam dulu--->jangan nak berangan... tengah2 layan boring potong kertas kat tepi dinding,--->kena sorok sket takut nanti ade orang tanya, kakak cun keje potong kertas eh?---> ini cuma imaginasi aku, x berniat untuk sakitkan ati org laen dengan perkataan cun tu eh..hahaha

sms masuk....owh, bos aku!!!
 Bos: Salam...adakah kita ada mesin bayaran kad kredit? (agak skema disitu)
Aku: Ada tuan, tapi kami x penah guna (melilau cari mana aku sorok mesin tu....aduhai...knape la x tanya..."ida, awak dah makan ke belum, kalau belum, sila ke hfc, brekfes kenyang2, kalau x cukup tapau, pas tu bil masuk nama saya eh"...Boss!!! awakla yang paling baik...sayang awak....tapi..mungkinkah??? )
Bos: Dalam pembelajaran, nanti awak berdua akan hadir... (ah, mencik!!!aku x berapa suka nak tdo dalam kelas)
Aku: Ok (x banyak soal...mau cepat2 potong kertas, malu ah kalau kastemer nampak kakak cun tengah potong kertas...kalau nampak tengah amik report x pe jugak... hehehe sengal terlebih lak)
Ingatkan da abes....

Bos: Kenapa tak bagitau ada mesin tu?
Aku: (Aiyokkkk!!!) Bagitau sape? Tuan x penah tanya pun (cover line, buat ape aku nak bgtau... x de sape pun guna mesin tu, ...)
Bos: Bagitaula jenis mesin yang ada sebab bila diperiksa kita kosong... (aku dah mula garu kepala...langsung x paham...bile lak ade spot chek nih...salah aku ke??)
Aku: Eh, ada la tuan, mesin tu ada kat sebelah pc saya ni ha...kecik je (macam la dia boleh nampak, aku saje je bagi jawapan konfident... x de la nmpak kantoi sangat kan)
Bos: Tunggu saya balik...adu awak berdua...
Aku: Adu ape tuan? (langsung x paham...aku kalau tengah potong kertas automatik jadi x cerdik...ha, di situ dah nampak yang potong kertas x berapa sesuai dengan kakak cun (terlebih suda...)
Bos: Sebab x belajar guna mesin... (ooo...baru paham)
Aku: Sape nak ajar kami tuan? Dulu x de orang ajar pun (ayat cover...harus mantap...tetiba je rasa nak menyalahkan orang lain...ahhahaha)
Bos: Tanya pada pakar yang abis kursus... yg bagi kuasa...hahaha (owh, nak belagak rupanya..ala, biarkan aje...berilah bos anda sedikit ruang untuk belagak supaya dia x stress...hahaha)
Aku: Ye tuan. Tuan memang hebat! (puji-pujian itu harus...)
Bos; Pandai la pujuk...apakan daya, jiran.... sayang, kamu keje baik (walaupun jiran aku rasa setakat ni kami x penah lagi bertukar mangkuk tingkat...hahaha....tapi ayat yang blakang tu tetiba je buat aku tersipi-sipu sendiri...mental)
Aku: Ye tuan, saya memang bagus, tuan x cakap pun saya tau saya bagus... (kakak cantik sudah mula lupa diri...pingsan)
Bos; Tak jumpa kamu pagi rabu tu kat office...
Aku: (aiyokk kantoi!!!) Tuan spy ke? saya g bank kejap tuan. Saya bgtau SI dah. ala tuan, baru sekali je terus nampak (dan-dan je bagi ayat sedih...moga x jadi marah...amin!!!
Bos: Hari rabu kena denda belanja minum (ok...sudah bertenang....nampaknya berhasil)
Aku: ok...saya buatkan sky juice special untuk tuan...(kalau x de duit, jgn bgtau terus x de duit...kena psycho ok tuan-tuan...keji semacam je perangai aku kan....)
Bos: Ada juga jiran macam ni? Ke....
Bos: De....
Bos: Kut.... (3 msg berderet) (orang kaya banyak duit je bleh membazir macam ni...aku x...aiyokkk!!)
Aku; Ada tuan, banyak...saya ni masih dalam kategori baik lagi... (masih lagi dalam situasi lupa diri...pingsan sekali lagi)
Bos: Ok...kelas bermula. Jumpa nanti! (lega....)
Aku; Ok tuan. Konsenteret ok.jangan meniru dalam kelas. Jangan lawan cakap cikgu. Si u. Bai (anda berani???? hahaha...kakak cun menten berani)
Bos: Tak... (masih berharap untuk sms ngn pekerja cemerlang (bersedia untuk kena pelempang...)

Aku: Menten cun je....(pitam 2 kali)

No comments:

Post a Comment